Иван Нейков: Електронното трудово досие е необходимост

17/09/2020

Първото легитимно електронно трудово досие sHRedy, създадено от българския софтуерен стартъп HRM Solutions, направи своята официална премиера на родния пазар, по време на онлайн събитие в социалните мрежи. Лице на кампанията за иновативния HR продукт е директорът на Балканския институт по труда и социалната политика и бивш социален министър - Иван Нейков, който се включи с кратко видео, разкриващо на специалистите в сферата, решенията, които софтуера дава на бизнеса.

sHRedy изцяло дигитализира трудово-правните отношения и премахва едни от най-често срещаните проблеми на компаниите, като: генериране на големи обеми хартия, тромаво документиране на процесите, трудно намиране на конкретни документи; нуждата от физическа размяна на документи, разходи за куриери и физическо съхранение на бази данни; лимитира предпоставките за грешки и неспазването на срокове. Софтуерът вече е внедрен в две големи български компании в страната и е тестван успешно.

„Електронното трудово досие е възможност за трудовия пазар в България, работодателите, институциите и служителите да се научат как да бъдат по-адаптивни към заобикалящата ни среда. Работата от отдалечено място и социалната дистанция не беше възможна за прилагане във всички сфери на работа по време на ситуацията с COVID-19, като особено се отрази на специалистите от човешки ресурси. Фирмите намаляваха и увеличаваха броя служители, а дистанционното управление на този персонал беше невъзможно.“ – коментира Иван Нейков нуждата от иновация на българския бизнес и допълни:  „Дигитализирането на всички процеси, които HR специалистите извършват, е необходимост, не само заради ситуацията днес, но и заради нуждата от осъвременяване на тези архаични процеси на работа, с които се сблъскват служителите. Този продукт е мостът,  по-който ще преминем от модела на 20 век за управление на човешките ресурси , към модела на 21 век“ .

„Тромавото документиране на процесите е малка част от проблемите, които решаваме. Със софтуера, който създадохме, всички HR дейности, които изискват подписи и лично предаване, са изцяло цифровизирани. Служители и мениджмънт ще имат възможност да работят и обменят информация от всяко място, с гарантирана сигурност и правна валидност на документацията. sHRedy e не просто улеснение, то е зелено решение, което изцяло трансформира бизнеса. Замяната на хартията с код ще оптимизира работата, ще минимализира разходите на компаниите и ще спаси хиляди дървета.“, допълват от екипа на HRM Solutions.

Част от кампанията за представянето на „sHRedy“ пред широката аудитория включваше кратка анкета, в която специалисти от различни области дадоха експертното си мнение за потреблението на хартия на работното място и споделиха трудностите, пред които се изправят в ежедневната си работа: Почти нямах възможност да работя от вкъщи, точно заради многото документация, която е в офиса и нямаше как да бъде преместена. Използваме и много хартия в дейността си, въпреки че се стараем да минимизираме.“, споделя HR служител в българска компания. За споделения опит, двама от попълнилите анкетата, бяха наградени със смартфон.

„HRM Solutions“ е стартъп, създаден от IT компанията TBI Info с цел разработването на високотехнологични и иновативни решения в сферата на човешките ресурси. „sHRedy“ е първият продукт, който стартъпът предлага на българския пазар. Повече информация за „sHRedy“, можете да получите на адрес sHRedy.bg и в социалните мрежи Facebook и LinkedIn.